Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 47

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Pengembangan Instrumen Penilaian Berbasis Pendekatan Saintifik Kelas IV SD Muatan IPA pada Subtema Hewan dan Tumbuhan di Lingkungan Rumahku
Ist Teil von
  • Edu-Sains: Jurnal Pendidikan Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam, 2016-04, Vol.5 (1)
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The purpose of this study was to develop an instrument to measure the knowledge and skills of fourth grade students in conducting scientific activities on the sub-theme of animals and plants around my house. The instrument consists of a number of items that lead the students to scientific activities (e.g.observe, ask, gather information, process and communicate information) that is equipped by a scoring rubric. The development model used is a model 4-D consists of 4 stages, namely define, design, develop, and desimanate. The validation and limited testing result shows that the scientific approach based-assessment instrument is feasible to use. The developed instruments can be used to evaluate the learning process and assists teachers in developing the competences of the students’s knowledge and skills in conducting scientific activities.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2301-833X
eISSN: 2503-2275
DOI: 10.22437/jmpmipa.v5i1.2852
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_22437_jmpmipa_v5i1_2852
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX