Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 113

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Psychometric Behavior of the Short Version of Effort-Reward Imbalance Questionnaire in a Sample of 395 Mexican Teachers
Ist Teil von
  • Psychology research (Libertyville, Ill.), 2016-04, Vol.6 (4), p.209-219
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • This study examined the psychometric properties of the short version of the ERI (Effort-Reward Imbalance) questionnaire with a total of 395 high school teachers (50.1% male, 49.9% female). The reliability of the questionnaire was obtained by an analysis of internal consistency, the validity of the instrument by Exploratory Factor Analysis and construct by CFA (Confirmatory Factor Analysis). Finding Alfa's values greater than 0.60; 0.40. The CFA present good indices of fit (Xz = 173,451(72), GFI = 0.94, RMSEA --- 60, and L weight of 46-99). In conclusion the shorter version of ERI questionnaire has acceptable psychometric properties in this teacher's population.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2159-5542
eISSN: 2159-5550
DOI: 10.17265/2159-5542/2016.04.001
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_17265_2159_5542_2016_04_001

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX