Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 14062
Neofilolog (Poznań. Online), 2019-10 (40/2), p.319-332
2019

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
KOMPETENCJE POCZĄTKUJĄCEGO NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W ŚWIETLE MODELU KARDS B. KUMARAVADIVELU
Ist Teil von
  • Neofilolog (Poznań. Online), 2019-10 (40/2), p.319-332
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
EZB-FREE-00999 freely available EZB journals
Beschreibungen/Notizen
  • This article focuses on first-year English teachers’ competences from the perspective of teachers themselves. The point of reference is offered by B. Kumaravadivelu’s (2012) language teacher education KARDS model (KNOWING, ANALYSING, RECOGNIZING, DOING and SEEING), which is based on cognitive and social constructivism. Providing an answer to progressing economic and educational globalization, the model stresses the need for verification of what contemporary language teachers’ competences constitute, For this reason the study described in the article seeks to find out how the competences of first-year teachers, as seen by the teachers themselves, match the requirements suggested in the model. 
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1429-2173
eISSN: 2545-3971
DOI: 10.14746/n.2013.40.2.10
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_14746_n_2013_40_2_10
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX