Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 7317

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Three Strategies for Promoting Intellectual Engagement in Advanced Undergraduate Seminars
Ist Teil von
  • The French review, 2014-05, Vol.87 (4), p.111-126
Ort / Verlag
American Association of Teachers of French
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • With the humanities increasingly contested, we must adopt pedagogical approaches that promote the integral role of humanistic inquiry in student academic achievement. Whether they explore the eighteenth-century novel, cultural artifacts of the Third Republic, or sociopolitical controversies in contemporary literature, the three models described in this article propose innovative learning strategies for advanced undergraduate French and Francophone Studies seminars that fulfill the humanistic goals of the American university. From directed close reading exercises to analysis of the historical archive to creative exploratory writing, these activities engage students intellectually with complex cultural and narrative materials from diverse traditions and periods.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0016-111X, 2329-7131
eISSN: 2329-7131
DOI: 10.1353/tfr.2014.0212
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1353_tfr_2014_0212

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX