Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 7328
The French review, 2012-03, Vol.85 (4), p.642-655
2012

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Literature Problem in the "Lycée": French Education Debates Today
Ist Teil von
  • The French review, 2012-03, Vol.85 (4), p.642-655
Ort / Verlag
American Association of Teachers of French
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • The discipline of French in North America has been suffering from declining enrollments and resources. The situation in France is surprisingly similar, with French literature under attack both as a cornerstone of general education at the secondary level, and as an academic discipline at the university level. The most recent crisis has taken the form of strong negative reaction to changes in the Baccalauréat exam that were instituted in 1999. The future direction of the conflict will affect not only the content and methodology of the discipline, but also France's self-image as a nation founded on a common literary culture.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0016-111X, 2329-7131
eISSN: 2329-7131
DOI: 10.1353/tfr.2012.0305
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1353_tfr_2012_0305

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX