Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 1307
Educational psychologist, 2000, Vol.35 (1), p.3-12
2000
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Role of Self-Regulation and Transcription Skills in Writing and Writing Development
Ist Teil von
  • Educational psychologist, 2000, Vol.35 (1), p.3-12
Ort / Verlag
Mahwah, N.J. [etc.]: Lawrence Erlbaum Associates, Inc
Erscheinungsjahr
2000
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • It is proposed that the development of writing competence depends on high levels of self-regulation and the mastery of low-level transcription skills. Predictions consistent with each of these claims are identified and evaluated. Although the available data are incomplete and many key findings require further replication, the accumulated evidence generally supports both of these propositions.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0046-1520
eISSN: 1532-6985
DOI: 10.1207/S15326985EP3501_2
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1207_S15326985EP3501_2
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX