Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 21 von 96
The American statistician, 2001-05, Vol.55 (2), p.140-144
2001
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Sequencing Topics in Introductory Statistics: A Debate on What to Teach When
Ist Teil von
  • The American statistician, 2001-05, Vol.55 (2), p.140-144
Ort / Verlag
Alexandria, VA: Taylor & Francis
Erscheinungsjahr
2001
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • We discuss various perspectives on the sequencing of topics to be studied in an introductory statistics course, debating the merits and drawbacks of different options. We focus on the introduction of data collection issues; the study of descriptive statistics for bivariate data; the presentation order of inference for means and proportions; and the placement of tests of significance and confidence intervals. Our goal is not to declare final resolution on these issues, but to stimulate instructors' thinking about this important aspect of course design. We conclude by identifying a set of core recommendations emerging from our points of agreement.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX