Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 249
Professional school counseling, 2009-02, Vol.12 (3), p.2156759
2009

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Narrative Theory: A Career Counseling Approach for Adolescents of Divorce
Ist Teil von
  • Professional school counseling, 2009-02, Vol.12 (3), p.2156759
Erscheinungsjahr
2009
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Adolescents whose parents divorce face academic and vocational impediments that challenge their career options. Although divorce does not affect all children uniformly, research confirms that, overall, divorce negatively influences academic performance and behavioral adjustment (Peris &Emery, 2004; Ruschena, Prior, Sanson, & Smart, 2005), access to vocationally enhancing resources and levels of educational attainment (Amato & Cheadle, 2005; Kelly & Emery, 2003), and future income (Hetherington & Stanley-Hagan, 1999). Career counseling using a narrative approach, which recognizes the life-altering influences of parental divorce, appears to have promise for fostering resilience in adolescents and improving their career prospects.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1096-2409
eISSN: 2156-759X
DOI: 10.1177/2156759X0901200310
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_2156759X0901200310
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX