Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 925
Recherche et applications en marketing (English edition), 2017-09, Vol.32 (3), p.84-89
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Research in marketing ethics: Continuing and emerging themes
Ist Teil von
  • Recherche et applications en marketing (English edition), 2017-09, Vol.32 (3), p.84-89
Ort / Verlag
London, England: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article discusses both longstanding and emergent research themes in marketing ethics. It begins with a section on definitions and moves to an examination of research on: consumer ethics, product issues, pricing questions, channels challenges, and two emerging trends having to do with advertising and promotion. A latter part of the article provides a number of suggestions for junior scholars in conducting research on topics in marketing ethics. It concludes with a few thoughts on teaching marketing ethics and a mention of privacy as an area of growing ethical concern in marketing.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2051-5707
eISSN: 2051-5707
DOI: 10.1177/2051570717701414
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_2051570717701414
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX