Ergebnis 15 von 1696
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of transformative education, 2011-07, Vol.9 (3), p.165-182
2011

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Transformative Potential of Popular Television: The Case of Buffy the Vampire Slayer
Ist Teil von
  • Journal of transformative education, 2011-07, Vol.9 (3), p.165-182
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article reports findings from an empirical study examining viewers’ responses to a popular and critically acclaimed television program, Buffy the Vampire Slayer. Viewers’ frames of reference were challenged when they identified strongly with characters facing complex moral dilemmas, who behaved in ways that contravened viewers’ espoused values. This sometimes led viewers to develop more inclusive, less judgmental moral frameworks. Viewers also used the program to help them imagine how to cope in difficult circumstances and found that the metaphorical and fantasy elements of the program helped them recognize previously unacknowledged aspects of themselves.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1541-3446
eISSN: 1552-7840
DOI: 10.1177/1541344612436814
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_1541344612436814
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX