Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 53
New media & society, 2016-09, Vol.18 (8), p.1491-1507
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Bystanding or standing by? How the number of bystanders affects the intention to intervene in cyberbullying
Ist Teil von
  • New media & society, 2016-09, Vol.18 (8), p.1491-1507
Ort / Verlag
London, England: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This study examines the bystander effect in cyberbullying. On the basis of two experiments, we test whether individuals who witness cyberbullying are less willing to intervene when the number of others who have already observed the incident is increased. In addition, we inquire how differently severe cyberbullying incidents affect bystanders’ intention to intervene. Our results show that a very severe cyberbullying incident boosts individuals’ intention to intervene, mediated by the assessment of the situation as emergency and, in turn, by an increased feeling of responsibility. However, if there is a larger number of bystanders in a cyberbullying incident, rather than just a few, participants feel less responsible to help, and thus, they are less willing to intervene.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1461-4448
eISSN: 1461-7315
DOI: 10.1177/1461444814563519
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_1461444814563519
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX