Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 776
Contemporary education dialogue, 2018-01, Vol.15 (1), p.5-20
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Education in Independent India: Distortions in its Vision
Ist Teil von
  • Contemporary education dialogue, 2018-01, Vol.15 (1), p.5-20
Ort / Verlag
New Delhi, India: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article argues that imparting literacy through the mother tongue of the child and in the setting of an inclusive classroom are the two essential steps for fostering universal elementary education.1 Nurturing appropriate methodological orientations specific to the material, life and human sciences is critical in accelerating the development of higher education. In the age of globalisation, the three pillars on which societies rest are the state, the market and the civil society. Hence, education should be the conjoint responsibility of these three pillars.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0973-1849
eISSN: 2249-5320
DOI: 10.1177/0973184917742248
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_0973184917742248

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX