Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Restorative Justice in Education: A Content Analysis of US State Legislation From 2010 to 2020
Ist Teil von
  • Educational policy (Los Altos, Calif.), 2024-09, Vol.38 (6), p.1312-1345
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • This study sought to understand how state-level policies inform and promote the implementation of restorative justice in education (RJE). A content analysis of 60 laws revealed that definitions, structures, and supports varied greatly, causing us to question whether policies support a systematic implementation of RJE and how policies can prevent the misuse of RJE as an alternative system of punishment. We recommend that laws clearly define the paradigm shift underlying RJE, and provide sustained support to promote a realignment of policies and practices with attention to incorporating measures of accountability to larger values surrounding equity and justice.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0895-9048
eISSN: 1552-3896
DOI: 10.1177/08959048231198813
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_08959048231198813

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX