Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 2
Journal of psychoeducational assessment, 2020-12, Vol.38 (8), p.1033-1045
2020
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Age and Gender Invariance in the Taiwan Wechsler Intelligence Scale for Children, Fifth Edition: Higher Order Five-Factor Model
Ist Teil von
  • Journal of psychoeducational assessment, 2020-12, Vol.38 (8), p.1033-1045
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This study investigated the factorial invariance of the Taiwan Wechsler Intelligence Scale for Children, Fifth Edition (WISC-V) across age and gender. A higher order five-factor model was tested on a nationally representative sample of 1,034 children aged 6–16 years. The results demonstrated full factorial invariance for Taiwan children of different ages and gender. The WISC-V subtests demonstrated the same underlying theoretical latent constructs, strength of relations among factors and subtests, validity of each first-order factor, and communalities, regardless of age and gender, which supported the same interpretive approach of the WISC-V. These results accord with findings in the United States, indicating a full factorial invariance of the WISC-V five-factor structure across ages and gender.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0734-2829
eISSN: 1557-5144
DOI: 10.1177/0734282920930542
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_0734282920930542

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX