Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 184

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Assimilation and Educational Achievement: the Case of the Second Generation Japanese-American
Ist Teil von
  • Sociological quarterly, 1977-09, Vol.18 (4), p.490-503
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
1977
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • A review of the literature reveals three conflicting hypotheses concerning Japanese-American educational achievement. Data from a three-generational, national sample of Japanese-Americans are examined to determine the correlates of the second-generation respondents' (the Nisei) educational achievement. Employing four measures of assimilation-cultural, structural, marital, and identificational-the findings suggest that the greater the assimilation of the respondent, the higher the educational achievement. These findings and their implications are discussed.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX