Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 85
European journal of marketing, 2000-02, Vol.34 (1/2), p.39-56
2000
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Added value: its nature, roles and sustainability
Ist Teil von
  • European journal of marketing, 2000-02, Vol.34 (1/2), p.39-56
Ort / Verlag
Bradford, West Yorkshire: MCB UP Ltd
Erscheinungsjahr
2000
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Much has been written about the strategic importance of added value as a means for achieving competitive advantage, but little attention has been paid to the meaning of the term "added value". For the concept to realise its purported advantages, a better understanding of added value is crucial. To gain greater insight into the concept we undertook depth interviews with 20 leading-edge brand experts to explore their views about the nature, roles and sustainability of added value. We conclude that added value is a multidimensional construct, playing diverse roles, and interpreted in different ways by different people. The more sustainable added values are the emotional values.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0309-0566
eISSN: 1758-7123
DOI: 10.1108/03090560010306197
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1108_03090560010306197

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX