Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Teachers Teaching Teachers: The Role of Workplace Peer Effects in Financial Decisions
Ist Teil von
The Review of financial studies, 2019-10, Vol.32 (10), p.3920-3957
Ort / Verlag
Oxford University Press
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
This paper studies the role of workplace peers in the transmission of information pertinent to an important household financial decision: the mortgage refinancing choice. Exploiting commonalities in teaching schedules of school teachers in Texas to identify peer groups, we find that refinancing activity among teachers’ peers increases their likelihood of refinancing by 20.7%. The effect of peers increases with the potential savings realized upon refinancing and is stronger among younger teachers. Peers also affect teachers’ choice of lender. Overall, our findings suggest that peer interactions greatly reduce a household’s cost of acquiring and processing financial information.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0893-9454
eISSN: 1465-7368
DOI: 10.1093/rfs/hhy136
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1093_rfs_hhy136
Format
–
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX