Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 1192
The Economic journal (London), 2023-11, Vol.133 (656), p.3034-3070
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Promises and Pitfalls of Using (Mostly) Low-Touch Coaching Interventions to Improve College Student Outcomes
Ist Teil von
  • The Economic journal (London), 2023-11, Vol.133 (656), p.3034-3070
Ort / Verlag
Oxford University Press
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
Oxford Journals 2020 Social Sciences
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract We present results from a five-year effort to design promising virtual coaching interventions to improve college student achievement. Across nearly 20,000 students at three campuses, we find some improvement on study time, but no effect on academic outcomes. We interpret the results with unique survey data and a model of student effort. Treated students learn that more effort is needed to attain good grades and develop stronger preferences for high grades, but these effects are too small to translate into academic benefits. More comprehensive, social and better-timed interventions are needed for helping students outside the classroom.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-0133
eISSN: 1468-0297
DOI: 10.1093/ej/uead064
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1093_ej_uead064
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX