Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The Economic journal (London), 2020-08, Vol.130 (630), p.1729-1752
2020
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Performance-Based Rankings and School Quality
Ist Teil von
  • The Economic journal (London), 2020-08, Vol.130 (630), p.1729-1752
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract I study students’ inferences about school quality from performance-based rankings in a dynamic setting. Schools differ in location and unobserved quality; students differ in location and ability. Short-lived students observe a school ranking as a signal about schools’ relative qualities, but this signal also depends on the abilities of schools’ past intakes. Students apply to schools, trading off expected quality against proximity. Oversubscribed schools select applicants based on an admission rule. In steady-state equilibrium, I find that rankings are more informative if more able applicants are given priority in admissions or if students care less about distance to school.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-0133
eISSN: 1468-0297
DOI: 10.1093/ej/ueaa036
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1093_ej_ueaa036
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX