Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 13372
The British journal of aesthetics, 2024-04, Vol.64 (2), p.157-172
2024

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The role of the performer in Hanslick’s On the Musically Beautiful
Ist Teil von
  • The British journal of aesthetics, 2024-04, Vol.64 (2), p.157-172
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Oxford Journals 2020 Humanities
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract In his On the Musically Beautiful, Hanslick vigorously argued that musical beauty depends neither on the representation nor on the evocation of feelings. However, despite his formalism, Hanslick regards the performance of a musical work as a moment of emotional release. Given the tension between the formalist nature of Hanslick’s general theory and this expressionist drift in his conception of the performer, in this article I pursue two objectives: 1) to argue that there is, in fact, an important internal inconsistency in Hanslick’s theory regarding the nature of performance, and 2) to deepen and render intelligible this perspective of performance. Although internally inconsistent, this perspective, in its search for a synergistic conciliation of the composer’s creativity with the performer’s expressivity, is worthy of analysis.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0007-0904
eISSN: 1468-2842
DOI: 10.1093/aesthj/ayad021
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1093_aesthj_ayad021
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX