Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 78

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Verbal facilitation effects instead of verbal overshadowing in face memory of 4- to 6-year olds
Ist Teil von
  • European journal of developmental psychology, 2016-03, Vol.13 (2), p.231-240
Ort / Verlag
Hove: Routledge
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • Research on eye witness memory in older children and adults revealed that verbally describing unfamiliar faces impairs later recognition of these faces, known as the "verbal overshadowing effect". The aim of this study was to investigate whether a verbal overshadowing effect occurs in 4- to 6-year olds, too, and whether visualization (i.e., drawing the seen face) might elicit a visual overshadowing effect. Instead of a verbal overshadowing effect, a verbal facilitation effect was revealed with verbal intelligence being a significant predictor for recognition accuracy in the verbalization group but not in the control group. No effect of visualization was observed on recognition accuracy. Potential explanations for the results are discussed.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1740-5629
eISSN: 1740-5610
DOI: 10.1080/17405629.2015.1088826
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_17405629_2015_1088826

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX