Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 244
Journal of dance education, 2021-10, Vol.21 (4), p.224-235
2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Transforming the Future of Music and Dance Education: Data-Driven Action Priorities for Ghanaian Senior High Schools
Ist Teil von
  • Journal of dance education, 2021-10, Vol.21 (4), p.224-235
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article explores the future of music and dance education in Ghanaian senior high schools as envisioned by administrators, teachers, and students. Participants illuminate issues requiring action, including (1) curriculum content, (2) access, (3) resources, and (4) infrastructure. The study employed a qualitative multiple case study approach incorporating post-colonial theory, interdisciplinary African arts theory, and educational leadership and organizational behavior theory. The study contributes to the literature on dance education in Ghanaian, post-colonial, and global contexts.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX