Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Factorial structure of the Community of Inquiry Survey in a South African open and distance e-learning environment
Ist Teil von
  • Journal of psychology in Africa, 2022-03, Vol.32 (2), p.129-135
Ort / Verlag
Philadelphia: Routledge
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • We aimed to determine the factor structure and reliability for the Community of Inquiry Survey in a South African Open and Distance e-Learning Environment. Participants were 572 honours students. Confirmatory factor analysis was performed to determine the factorial structures. Structural equation modelling yielded a three-factor structure including perceptions of teaching, social, and cognitive presence. The reliability of scores for the total scale was 0.96. The three-factor structures of the Community of Inquiry Survey had a high internal consistency ranking from 0.90 to 0.95. The Community of Inquiry Survey appears valid for student advisement and support in the South African distance learning environment.
Sprache
Englisch; Französisch; Portugiesisch
Identifikatoren
ISSN: 1433-0237
eISSN: 1815-5626
DOI: 10.1080/14330237.2022.2028081
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_14330237_2022_2028081

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX