Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 109
Applied economics letters, 2018-05, Vol.25 (9), p.607-610
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
What determines post-compulsory academic studies?: Evidence from the longitudinal survey of young people in England
Ist Teil von
  • Applied economics letters, 2018-05, Vol.25 (9), p.607-610
Ort / Verlag
London: Routledge
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • We show that educational attainments at the end of the compulsory schooling stage are powerful predictors for post-compulsory educational choices in England. In particular, the single academic success indicator of achieving the Government's gold standard in GCSE is able to predict virtually all the observed incidences of post-compulsory studies for academic qualifications. Notwithstanding, Two-Stage Least Squares estimation which exploits variations in school starting age induced by school entry rules suggests that the least-squares effect of achieving the gold standard in GCSEs on studying for academic qualifications is due to ability bias or reverse causation.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX