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Ergebnis 3 von 8
European early childhood education research journal, 2008-09, Vol.16 (3), p.297-311
2008

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The social and cultural contexts of second language acquisition in young children
Ist Teil von
  • European early childhood education research journal, 2008-09, Vol.16 (3), p.297-311
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2008
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The aim of the present study was to examine the social behaviour and competence of children, ages 3-6 as they progressed through the stages of second language acquisition in a dual-immersion program in English and Mandarin. Over 100 2-3 hour classroom observations were made during the school year. Teachers' evaluations of children's social competence and behaviour were collected at the beginning and end of the school year. Results suggest that girls had more social adjustment difficulties than boys. However, as language skills increased, adjustment difficulties decreased significantly among all children. RÉSUMÉ: L'objectif de cette étude est l'analyse des compétences et comportements sociaux des enfants de 3-6 ans lors de l'acquisition d'une seconde langue dans un programme d'immersion en Anglais et en Mandarin. Plus de 100 observations de classe de 2-3 heures ont été effectuées pendant l'année scolaire. Les évaluations des compétences et comportements sociaux des enfants, effectuées par les enseigants, ont été recueillies au début et à la fin de l'année scolaire. Les résultats indiquent que les filles ont davantage de difficultés d'ajustement social que les garçons. Cependant, avec les progrès dans l'acquisition langagière. ces difficultés diminuent de façon significative chez tous les enfants. ZUSAMMENFASSUNG: Das Ziel der vorliegenden Studie war eine Untersuchung des Sozialverhaltens und der sozialen Fähigkeiten von Kindern im Alter von 3-6 Jahren, während Stufen zum Erwerb einer zweiten Sprache in einem zweisprachigen Immersionsprogramm in Englisch und Mandarin durchliefen. Über einhundert 2- bis 3-stündige Beobachtungen im Klassenzimmer wurden während des Schuljahrs gemacht. Die Bewertungen von Lehrern bezüglich der sozialen Fähigkeiten und des Sozialverhaltens der Kinder wurden am Anfang und am Ende des Schuljahrs gesammelt. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass Mädchen größere soziale Anpassungsschwierigkeiten hatten als Jungen. Als die Sprachfähigkeiten jedoch besser wurden, sind die Anpassungsschwierigkeiten unter allen Kindern wesentlich geringer geworden. RESUMEN: El objetivo del presente estudio fue examinar el comportamiento y competencia social de niños de 3 a 6 años de edad, mientras progresaron por las etapas de la adquisición de un segundo idioma en un programa de doble inmersión en inglés y la lengua mandarina. Más de 100 observaciones en las aulas, de 2 a 3 horas, se realizaron durante el año escolar. Al principio y al final de este periodo, fueron recogidas las evaluaciones de los maestros sobre la competencia y comportamiento social de los niños. Los resultados sugirieron que las niñas tenian más dificultades en las adaptaciones sociales que los niños. Sin embargo, a media que aumentaban las destrezas en los idiomas, las dificultades en las adaptaciones disminuyeron significativamente para todos los niños.

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