Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 66
Journal of current issues and research in advertising, 2021-08, Vol.42 (3), p.294-309
2021

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Olympians on Twitter: A Linguistic Perspective of the Role of Authenticity, Clout, and Expertise in Social Media Advertising
Ist Teil von
  • Journal of current issues and research in advertising, 2021-08, Vol.42 (3), p.294-309
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Consumers' ability to find information on demand via social media has given them considerable power they do not have with mass advertising, and social media offers great potential for brands to utilize celebrity endorsers for product promotion. This research highlights the importance of linguistics in examining the effectiveness of celebrities' social media content, particularly that of Olympic athletes. The authors collect and assess tweets from Olympians who represented the United States in the 2016 Summer Olympic Games to better understand how tweets containing words related to authenticity and clout affect consumers' interactions with celebrities, shedding light on how long standing advertising concepts such as the source credibility model may change in the digital age.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1064-1734
eISSN: 2164-7313
DOI: 10.1080/10641734.2020.1763521
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_10641734_2020_1763521
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX