Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 95
PRIMUS : problems, resources, and issues in mathematics undergraduate studies, 2022-11, Vol.32 (10), p.1040-1054
2022

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Raising the Van Hiele Level of College Students
Ist Teil von
  • PRIMUS : problems, resources, and issues in mathematics undergraduate studies, 2022-11, Vol.32 (10), p.1040-1054
Ort / Verlag
Philadelphia: Taylor & Francis
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis:Master (3349 titles)
Beschreibungen/Notizen
  • This article describes the application of technology to the van Hiele Model for Geometric Thought to increase the van Hiele levels in an undergraduate Euclidean geometry course. Following the model with activities and phase-based instruction, students showed significant gains in the van Hiele levels in five different sections over the course of five semesters. By including the use of the CanFigureIt website, a Desmos activity, the Geometer's Sketchpad and WebSketchpad during the fifth semester, students showed the largest gains in levels as measured by the van Hiele test.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1051-1970
eISSN: 1935-4053
DOI: 10.1080/10511970.2021.1978603
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_10511970_2021_1978603

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX