Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 18

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Preparing Adolescents With High-Incidence Disabilities for High-Stakes Testing With Strategy Instruction
Ist Teil von
  • Preventing school failure, 2005-01, Vol.49 (2), p.55-62
Ort / Verlag
Washington: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2005
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Recent policy initiatives promoting high-stakes testing for graduation present a significant challenge to practitioners charged with educating students with high-incidence disabilities. The purpose of this study was to examine the effects of test-taking strategy instruction on the test performance of secondary students with high-incidence disabilities. Students demonstrated small but significant increases in test performance and decreases in ratings of test anxiety following intervention. Recommended strategies are presented to practitioners for preparing high school students with disabilities for high-stakes assessment tests.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX