Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 197
Modern & contemporary France, 2006-05, Vol.14 (2), p.205-220
2006
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Children of the Revolution - the Making of Young Citizens
Ist Teil von
  • Modern & contemporary France, 2006-05, Vol.14 (2), p.205-220
Ort / Verlag
Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2006
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The child and childhood were vital aspects of the ideology of the French Revolution, and the education of the young in the new ways of thinking was perceived as an urgent ideological enterprise in the 1790s. Little attention has been paid, however, to the strategies employed by writers of books for the young to mould a young and impressionable readership. The decade saw an attempt to revise from the grass roots level children's experience of books and their ways of reading, both for leisure and for educational purposes. This paper considers how this aim evolved in a crucial period in the history of French children's literature with particular reference to the narrative of exemplary lives.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0963-9489
eISSN: 1469-9869
DOI: 10.1080/09639480600667749
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_09639480600667749
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX