Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 354
Compare, 2022-01, Vol.52 (1), p.1-18
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Public good in French universities: principles and practice of the 'republican' model
Ist Teil von
  • Compare, 2022-01, Vol.52 (1), p.1-18
Ort / Verlag
Oxford: Routledge
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Drawing on 45 semi-structured interviews conducted in four public universities as part of an international comparative project, we examine the cultural, political, social and economic forces at play in the way the 'public good' is perceived, translated and debated within the French higher education context. Our findings indicate that a variety of views of the public good value/contribution of higher education co-exist, which, in a context of reform, reflect various understandings of how the principles and practices driving the French 'republican' model work or should work.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX