Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Educational studies, 2001-09, Vol.27 (3), p.257-267
2001

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
School is Hell: Gendered fears in teenage horror
Ist Teil von
  • Educational studies, 2001-09, Vol.27 (3), p.257-267
Ort / Verlag
Dorchester-on-Thames: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2001
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article discusses the frequent use of schools as settings for horror narratives, particularly narratives aimed at teenagers. It argues that these school settings are not incidental, but integral to the horror. Teenage horror reflects a mixture of fears about failing to meet the social expectations of school, of ostracisation and loneliness, anxiety about sex and sexual violence and the realisation that responsible adults (teachers and parents) cannot protect young people from these challenges. Many of these fears are particularly pertinent to girls, who are the main consumers of this genre. A consideration of teenage horror may heighten parents' and teachers' understanding of the intensity of the often hidden fears of those for whom we still have responsibility. The article draws particularly on Buffy the Vampire Slayer.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0305-5698
eISSN: 1465-3400
DOI: 10.1080/03055690120076538
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_03055690120076538

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX