Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 163
Early child development and care, 2017-06, Vol.187 (5-6), p.878-895
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Playing at violence: lock-down drills, 'bad guys' and the construction of 'acceptable' play in early childhood
Ist Teil von
  • Early child development and care, 2017-06, Vol.187 (5-6), p.878-895
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This study examines how acceptable play was framed for a class of pre-Kindergarten children by their teacher and classroom aide. Using comic subjectivity theory [Zupančič, A. (2008). The odd one in: On comedy. Cambridge: MIT Press], the author explores how children's playing at pretend violence (bad guy and pretend gun play) is forbidden, but playing at real violence (in the form of active-shooter lock-down drills) positioned the children in the classroom as victims of violence, rather than agentic powerful players. As gun violence in the United States continues to invade school spaces, this paper crtitically examines how 'acceptable' play for young children is being framed and defined by outside forces rather than pedagogical and professional knowledge.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0300-4430
eISSN: 1476-8275
DOI: 10.1080/03004430.2016.1219853
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_03004430_2016_1219853

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX