Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 258030

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Multiple Science Text Processing: Building Comprehension Skills for College Student Readers
Ist Teil von
  • Reading psychology, 2014-01, Vol.35 (4), p.332-356
Ort / Verlag
Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • The goal of this investigation was to determine which reading instruction improves multiple science text comprehension for college student readers. The authors first identified the cognitive processing strategies that are predictive of multiple science text comprehension (Study 1) and then used what they learned to experimentally test the effectiveness of explicit pre-reading instructions (Study 2). Study 1 showed that self-explaining was positively related to comprehension tasks. Study 2 showed that explicitly instructing participants to self-explain while reading multiple science texts enhanced comprehension test performance. These results showed that self-explanation during reading is a successful strategy for enhancing multiple science text comprehension.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0270-2711
eISSN: 1521-0685
DOI: 10.1080/02702711.2012.726696
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_02702711_2012_726696

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX