Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 79

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Video-based collaborative learning: a pedagogical model and instructional design tool emerging from an international multiple case study
Ist Teil von
  • European journal of teacher education, 2024-05, Vol.47 (3), p.466-490
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The educational potential of video is a long-lasting, multi-faceted topic, and the affordances of technological advancement have recently revitalised this discussion. However, teachers are still far from competently integrating or becoming accustomed to video-based pedagogy, especially in collaborative pedagogy. To provide teachers and teacher educators with sound principles for implementing video-supported collaborative learning (VSCL), this contribution analyses 12 VSCL case studies by five teacher-education institutions. The analysis verifies the benefits of a VSCL pedagogy for learning, and on this basis, we propose a pedagogical model for effective VSCL and a related instructional design tool. We also discuss implications for practice and research.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0261-9768
eISSN: 1469-5928
DOI: 10.1080/02619768.2022.2086859
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_02619768_2022_2086859

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX