Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 433
Assessment and evaluation in higher education, 2017-07, Vol.42 (5), p.705-723
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Learning, behaviour and reaction framework: a model for training raters to improve assessment quality
Ist Teil von
  • Assessment and evaluation in higher education, 2017-07, Vol.42 (5), p.705-723
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This paper proposes a training model for raters, with the goal to improve the intra- and inter-consistency of evaluation quality for higher education curricula. The model, termed the learning, behaviour and reaction (LBR) circular training model, is an interdisciplinary application from the business and organisational training domain. The following three novel features adapt it to the context of tertiary education: individualised training, training on-demand and continual training. To demonstrate the applicability of the LBR model, we conducted a case study of raters involved in an undergraduate course at a Taiwanese university. A comparative analysis of intra- and inter-evaluation consistency showed the model to be an effective training instrument.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0260-2938
eISSN: 1469-297X
DOI: 10.1080/02602938.2016.1180663
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_02602938_2016_1180663

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX