Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 16
Journal of multilingual and multicultural development, 2024-07, Vol.45 (6), p.2048-2063
2024
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Teacher and peer interaction in lower age novice-newcomer's L2 learning and socialisation
Ist Teil von
  • Journal of multilingual and multicultural development, 2024-07, Vol.45 (6), p.2048-2063
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This study adopts a sociocultural approach to examine the language socialisation of a lower age novice-newcomer recently arrived in a Finnish open day care centre. A mixed method approach combining ethnographic analysis and quantitative analysis has been used to analyse video-recordings. The results suggest that when educators recognise language novice-newcomer's diverse needs and deploy thereby multimodal socialising strategies (i.e. verbal, gestural), the novice-newcomer's language and interactive competences could ameliorate across time. Different from adults, the local children seem unconscious of the diverse needs of peers from diverse cultural and linguistic backgrounds, which sets out challenges for educators in balancing recognition of diversity with equality.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX