Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 419
Paedagogica historica, 2014-11, Vol.50 (6), p.830-843
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
From dictatorship to democracy: History of education in Spain
Ist Teil von
  • Paedagogica historica, 2014-11, Vol.50 (6), p.830-843
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • In a book published in 1995 providing an overview on the state of the art in European educational historiography in Europe, Marie-Madeleine Compère referring to post-Franco Spain, emphasised the "dynamism" and "the capacity to mobilise" that had arisen among Spanish researchers by "any collective initiative." Moving on, this article intends to clarify: a) to what extent Compère is right; and b) what caused the changes in the Spanish educational historiography during the last four decades. It also deals with some of the prevailing trends and issues facing this academic and scientific field today.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX