Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 62
The Art bulletin (New York, N.Y.), 2022-01, Vol.104 (1), p.146-171
2022

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Untimely Images, Fallen Figures: Sarah Charlesworth at the End of Modern History
Ist Teil von
  • The Art bulletin (New York, N.Y.), 2022-01, Vol.104 (1), p.146-171
Ort / Verlag
New York: Routledge
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Online
Beschreibungen/Notizen
  • Sarah Charlesworth's Stills (1980), a series of monumentally enlarged newspaper photographs depicting people plummeting from buildings, is commonly framed as a self-reflexive inquiry into the experience of time and mortality occasioned by photography. Based on archival research into Charlesworth's journalistic source material for Stills and its antecedent, Modern History, this article advances an alternative reading of the works and their memorial-like format in terms of more collective experiences of temporality and history. These concerns, I argue, link Charlesworth's project to a longer Pop art tradition, complicating established art historical accounts of the so-called Pictures Generation and its political imagination.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0004-3079
eISSN: 1559-6478
DOI: 10.1080/00043079.2021.1964826
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_00043079_2021_1964826

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX