Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 2460
The Art bulletin (New York, N.Y.), 2010-12, Vol.92 (4), p.348-365
2010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Robert Rauschenberg's Queer Modernism: The Early Combines and Decoration
Ist Teil von
  • The Art bulletin (New York, N.Y.), 2010-12, Vol.92 (4), p.348-365
Ort / Verlag
New York: Taylor & Francis
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The Combines that Robert Rauschenberg produced between 1953 and 1956 represent a "queering" of Abstract Expressionism and, by extension, the culture of postwar modernism itself, through the artist's pronounced use of decoration. The decorative materiality of his work is overlooked by current scholarship, which frames the Combines as either a postmodern allegory of representation or an iconographically read revelation of his gay identity. An alternative view is to refuse biography and draw on queer theory's opposition to legible-and legislated-identity to read the decorative as a queerly deconstructive strategy deployed to undermine postwar American art's grand narratives of subjectivity.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0004-3079
eISSN: 1559-6478
DOI: 10.1080/00043079.2010.10786118
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1080_00043079_2010_10786118

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX