Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of chemical education, 2007-08, Vol.84 (8), p.1380
2007
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Introducing Students to the Scientific Literature
Ist Teil von
  • Journal of chemical education, 2007-08, Vol.84 (8), p.1380
Ort / Verlag
Division of Chemical Education
Erscheinungsjahr
2007
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Use of the primary literature in a quantitative analysis course is described. Students complete four literature-based assignments during the semester. These assignments require students to closely read articles relevant to analytical chemistry and to then answer a series of questions designed to help students understand the main point of the paper and the figures within it. In addition, the exercise provides students with practice in the interpretation of statistical data, the use of spreadsheets, critical evaluation of scientific evidence, and insight into the variety of work that analytical chemists might do. Criteria for selecting the articles are described and two sample assignments are presented.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0021-9584
eISSN: 1938-1328
DOI: 10.1021/ed084p1380
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1021_ed084p1380

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX