Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 96104
Teaching and teacher education, 2023-10, Vol.133, p.104302, Article 104302
2023

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Peer-ing in: A systematic review and framework of peer review of teaching in higher education
Ist Teil von
  • Teaching and teacher education, 2023-10, Vol.133, p.104302, Article 104302
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Peer review of teaching (PRT) is often used as a mechanism for professional development and an indicator of teaching quality. Yet there has been minimal research into establishing the key success factors for its retention. This paper provides a systematic review of the PRT literature that evaluates their use of peer review programs (PRPs) and tracks their role in influencing teaching. The thematic analysis allowed us to identify six areas of focus needed for PRP development. A second purpose was to use these insights to inform the development of a PRT framework and elucidate the environment required for its implementation.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0742-051X
eISSN: 1879-2480
DOI: 10.1016/j.tate.2023.104302
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1016_j_tate_2023_104302

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX