Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 12

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Development and Evaluation of an Interactive Virtual Learning Object on the Diagnostic Reasoning in Nursing Applied to Preterm Newborns
Ist Teil von
  • Procedia, social and behavioral sciences, 2012, Vol.46, p.617-623
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • The virtual learning object was organized in modules, consisting of a presentation, image gallery, theoretical content about Nursing Diagnosis in Neonatology, automatic presentations of clinical cases of preterm newborns at the neonatal intermediate care unit, and simulation exercises of clinical cases of preterm newborns. Face and content evaluations of the virtual object regarding the aspects related to presentation, organization, use and overall impression were performed by experts in computer science (12) and nursing (31). All items received positive evaluations by over 80% of the evaluators, except for the information density criterion on the evaluation by computer science experts. The product is considered adequate to be used for students and continuous education in nursing, in the pedagogical framework of problem-posing.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1877-0428
eISSN: 1877-0428
DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.173
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1016_j_sbspro_2012_05_173

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX