Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 102688
Procedia computer science, 2023, Vol.225, p.4551-4559
2023

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
ChatGPT - opportunities or threats in the educational process
Ist Teil von
  • Procedia computer science, 2023, Vol.225, p.4551-4559
Ort / Verlag
Elsevier B.V
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
EZB-FREE-00999 freely available EZB journals
Beschreibungen/Notizen
  • The article is based on surveys carried out among students of selected technical universities in the West Pomeranian Voivodeship (Poland). It aims to determine students' knowledge of new tools such as ChatGPT, the use of which raises a discussion among the scientific community and beyond. According to some groups it can support learning, whereas others claim that it can limit problem-solving skills and creative thinking. Three hundred students of engineering and master's studies participated in the study. The results of the conducted research show the directions of the use of ChatGPT by students and their interest in this tool.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1877-0509
eISSN: 1877-0509
DOI: 10.1016/j.procs.2023.10.453
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1016_j_procs_2023_10_453

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX