Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 157

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The short-term effects of school consolidation on student achievement: Evidence of disruption?
Ist Teil von
  • Economics of education review, 2018-08, Vol.65, p.31-47
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Elsevier ScienceDirect Journals Complete
Beschreibungen/Notizen
  • We exploit variation stemming from school consolidations in Denmark from 2010 to 2011 to analyze the impact on student achievement as measured by test scores. For each student we observe enrollment and test scores prior to school consolidation and up to four years after. We find that the achievement of students in closing schools is adversely affected in the short run. Furthermore, students initially enrolled in small schools experience the most detrimental effects. The effects appear to weaken over time, suggesting that part of the effect is due to disruption.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0272-7757
eISSN: 1873-7382
DOI: 10.1016/j.econedurev.2018.05.004
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1016_j_econedurev_2018_05_004

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX