Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 21 von 42
International journal of educational research, 1998, Vol.29 (2), p.119-130
1998

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Integration and special education research in Norway
Ist Teil von
  • International journal of educational research, 1998, Vol.29 (2), p.119-130
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
1998
Link zum Volltext
Quelle
Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect (DFG Nationallizenzen)
Beschreibungen/Notizen
  • During the past two decades Norwegian research in special education has slowly been established as a field of its own. In this chapter special education research in Norway is examined in the context of special education policy for compulsory school age. Three different domains of special education research are discussed: its domain, its epistemology, and the development of institutions of special education research. Not unexpectedly, the connection between formulation of educational policy and the realization of that policy is a big problem.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0883-0355
eISSN: 1873-538X
DOI: 10.1016/S0883-0355(98)00018-4
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1016_S0883_0355_98_00018_4
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX