Am Donnerstag, den 15.8. kann es zwischen 16 und 18 Uhr aufgrund von Wartungsarbeiten des ZIM zu Einschränkungen bei der Katalognutzung kommen.
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 19
Journal of theoretical social psychology, 2018-07, Vol.2 (3), p.76-84
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Self‐affirmation and goal difficulty as moderators of the question‐behavior effect
Ist Teil von
  • Journal of theoretical social psychology, 2018-07, Vol.2 (3), p.76-84
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The question‐behavior effect suggests that asking people questions about their behavior influences future behavior. We investigated the moderating roles of self‐affirmation (Studies 1–3) and goal difficulty (Study 3). Participants completed questionnaires that included one/no‐prediction question about fruit and vegetable consumption. Some participants completed a self‐affirmation task as part of their questionnaire and all participants received a voucher for free fruit or vegetables. Use of the voucher was the outcome measure in all three studies. Prediction questions involving a difficult/easy to achieve goal resulted in a decrease/increase in voucher use, respectively, while adding a self‐affirmation task attenuated question‐behavior effects. We conclude that framing behaviors as “easy to achieve” increases the effectiveness of question‐behavior effect interventions and that self‐affirmation is effective in avoiding unwanted question‐behavior effects.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2475-0387
eISSN: 2475-0387
DOI: 10.1002/jts5.21
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1002_jts5_21
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX