Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 68

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Transformative agency in teacher education: Fostering professional digital competence
Ist Teil von
  • Teaching and teacher education, 2019-11, Vol.86, p.102875, Article 102875
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • •Student teachers face complex challenges in their future profession, incl. developing professional digital competence (PDC).•In response, teacher education needs to address the reciprocity of PDC and students' transformative agency.•We demonstrate how a small private online course (SPOC) integrates PDC, university seminars and practice.•Student teachers respond to challenges by transforming them into opportunities for their professional development.•The SPOC fosters PDC development throught transformative digital agency, conceptualised as a new PDC pillar.
Sprache
Englisch; Norwegisch
Identifikatoren
ISSN: 0742-051X
eISSN: 1879-2480
DOI: 10.1016/j.tate.2019.07.005
Titel-ID: cdi_cristin_nora_10852_75503
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX