Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Horror studies, 2011-10, Vol.2 (2), p.265-280
2011

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Abstract comics and the decomposition of horror
Ist Teil von
  • Horror studies, 2011-10, Vol.2 (2), p.265-280
Ort / Verlag
Intellect
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
Film & Television Literature Index with Full Text
Beschreibungen/Notizen
  • The recent rise of abstract comics raises the problem of how horror can be conveyed in a purely non-representational mode. This article compares the strategies for evoking horror employed by three abstract comics. The shapes of Henrik Rehr's Reykjavik simultaneously evoke a threatening geological exterior and an equally threatening interior, accelerating from horror into terror. To make The Panic, Andrei Molotiu resorted to a lengthy technical process out of which ambiguous forms emerged spontaneously; this Rorschach-like effect becomes part of the horror of his comic. Alexey Sokolin's Life, Interwoven layers dozens of drawings in a steady progression of crowdedness and darkening, again moving from horror to terror. In all three comics the very obscurity of these abstract images contributes to their emotional impact.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2040-3275, 2040-3283
eISSN: 2040-3283
DOI: 10.1386/host.2.2.265_1
Titel-ID: cdi_chadwyckhealey_abell_R05680363

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX