Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 50
Counting (Art and Discipline)
Critical inquiry, 2009-06, Vol.35 (4), p.1032-1053
2009

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Counting (Art and Discipline)
Ist Teil von
  • Critical inquiry, 2009-06, Vol.35 (4), p.1032-1053
Ort / Verlag
Chicago: The University of Chicago Press
Erscheinungsjahr
2009
Link zum Volltext
Quelle
University of Chicago Press Journals
Beschreibungen/Notizen
  • It is hardly surprising that art institutions themselves face a cartographic challenge: the challenge to describe and manifest the programs that will count, the institutional territories where young artists can realize their unruly ambitions. Here, Brown elaborates the nature of counting in art and discipline. Accordingly, what counts as art, is no system of education but, rather, the art system that is, in anachronistic parlance, the decider. He notes that the art system, with its various market mediations and fluctuations, its collectors and critics, confers status on artworks and artists.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0093-1896, 1539-7858
eISSN: 1539-7858
DOI: 10.1086/599589
Titel-ID: cdi_chadwyckhealey_abell_R04190512

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX