Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 91

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Te weinig aandacht voor cultuur in Nederlandse en Vlaamse tekstboeken Nederlands voor anderstaligen?
Ist Teil von
  • Roczniki humanistyczne, 2021, Vol.69 (5S), p.203-222
Ort / Verlag
Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • It is generally acknowledged that culture and intercultural competence should be an inherent part of the foreign language teaching process. There is, however, no consensus as to the form and extent to which they should be incorporated not only into curricula but also coursebooks. By using Hofstede’s “Onion Diagram”, this paper looks at four coursebooks for Dutch as a foreign language and zooms in on the topic of “eating and drinking” to determine their (inter)cultural content. The results show that the focus in these coursebooks is on the symbols, i.e. the outer layer of the diagram. The authors of the paper offer explanations, some critical remarks and pedagogical implications, and call for a comparative approach to teaching culture and intercultural competence.
Sprache
Niederländisch; Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0035-7707
Titel-ID: cdi_ceeol_journals_988432

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX